18. elokuuta 2009

bitter and sweet, my life!

aurinko on tullut esiin. harmaat pilvimassat ovat häipyneet ja toivottavasti pysyvätkin poissa.

mies palaa. tunnin päästä näemme lentokentällä. en malta odottaa. jo tekisi mieli lähteä vastaan, mutta walvis bayn lentokenttä ei harmikseni ole kovin virikkeellinen tai viihtyisä ympäristö. mies ei mene tänään enää töihin. herkkua!! harvinaista herkkua.

korjaus marula-aiheeseen, jälleen kerran. kyllä se on kuitenkin se elefanttipuu. eräs namibialainen jo vähän vanhempi mies kertoi minulle, että marulapuu on pieni puu eikä se ole elefanttipuu ja minä uskoin häntä ja harmittelin mielessäni, että olin aiheesta niin monelle puhunut puutaheinää, mutta en siis olekaan puhunut. joten amarulaa nauttiessa voi ajatella edelleen nauttivansa elefanttipuun hedelmistä, samoista hedelmistä, jotka ovat elefanttien herkkua.

marula hot oil -hieronta oli oikein rentouttava. iho oli silkkisen pehmeä sen jälkeen. taitaa olla vieläkin. eilen vietin siivouspäivää ennen hierontaa. siisti koti, rauhallisempi mieli. jaksoin puunata oikein huolella. siivosin viisi tuntia. taitaa olla uusi ennätykseni. en edes järjestellyt mitään vaan puunasin, pyyhin, imuroin ja luuttusin. tai sitten minusta on vaan tullut hidas.

aamulla ollessani lenkillä eräs nainen kysyi josko minulla olisi jotain työtä hänelle antaa. vastasin pahoitellen, että ei ole tällä hetkellä, hän ehdotti, että tulisi perjantaina johon vastasin, että en kiitos tarvitse apua ja minulla on jo apulainen. olin superkohtelias ja ystävällinen ja se nainen alkoi herjaamaan minua. en jäänyt kuuntelemaan mitä, mutta huonosta onnesta se huuteli. palatessani takaisin kotiin tämä nainen oli yhden oven edessä ja huuteli sinne sisälle ikkunasta kotirouvalle taas herjauksia. ei ihme, jos ei työtä heru tuolla asenteella.

meillä on ollut kerran apua. eräs ystävällinen nuori mies. hänetkin tuossa kadulla kohtasin. pyörän kanssa mies ajeli ja kysyi työtä. olin juuri palannut viimeiseltä suomen reissulta ja saanut puhdistettua takapihat hiekasta. hiki valui ja olin jo aikasta väsynyt touhuun joten sanoin miehelle, että jos hän haluaa niin voi siivota autotallin edustan. mies siivosi ja teki hyvää jälkeä. autotallin edustalta irtosi lähes täysi roskis hiekkaa. siis tuollainen roskis, joka on pihalla ja jonka roska-auto tyhjentää, iso, ainakin sadan litran roskis. että juu, hiekkaa riittää.

otsikollani halusin viitata siihen, että myllerrys mitä tällä hetkellä käyn läpi elää tänään tuota sweet-vaihetta. minkäköhän takia?? hmm.

Ei kommentteja: