1. syyskuuta 2010

lomalla ehtii

loma on mennyt oikein leppoisasti. kotona rannikolla ja pääkaupungin sykkeessä windhoekissa oman suomi-memen hellässä huolenpidossa. ainut mikä harmittaa on se, että mies on ollut toista viikkoa poissa eikä loppua näy. ei kai ne aio omia minun miestä etelä-afrikkaan kokonaan. niin ja se toinenkin asia kyllä löytyy, mikä harmittaa. joku on mennyt mokaamaan meidän viisumit pahemman kerran. toisin sanoen joudun olemaan joitain päiviä namibian puolella ilman viisumia eli laittomasti. enkä pääse suunnittelemalleni matkalle kapkaupunkiin. tai pääsen, mutta myöhässä aikataulusta. tähän voisi kai todeta niin kuin aina aikataulun mentyä uusiksi, että this is africa.

lomalla olen ehtinyt laulaa sydämeni kyllyydestä, vain pajero seuranani. kahdeksan tuntia lauluharjoitusta suomesta hankkimieni levyjen mukana. ihanaa puuhaa. loman alettua viikko sitten keskiviikkona kasasin kimpsuni kasaan ja lähdin siis sinne pääkaupunkiin. maanantaina tulin takaisin. leikin koirien kanssa ja jatkoin lenkkeilijän uraani. niin ihanaa sekin, että olen vihdoin monien yritysten jälkeen saanut koukutettua itseni juoksemiseen. sykemittari on ollut oiva motivaattori.

ensi tammikuussa ovat suuret rakkauden juhlamme, kuten suuri osa teistä varmaan tietääkin. juhlaan tietysti liittyy monenlaisia toimia. toimia, joihin tarvitsee ulkopuolisten apua. joten viime aikoina olen tavannut jos jonkinlaista wedding planneria. ja apua, kuinkakohan monta hiusta olen jo sen takia menettänyt? mistä lähtien wedding planner on saanut päättää millaiset juhlat minä tai me haluamme? miksei ne kuuntele meitä? ja jos kuuntelee niin miksi ne pudistelee päätänsä ja tekee selväksi sen, että minun ideat ovat ihan tyhmiä? eikö se ole ihan ookoo, jos en halua hääkakkupöytää, jota valaisevat miljoonat spottivalot? tai jos en halua vieraideni päästävän miljoonaa ilmapalloa seikkailemaan ympäri dyynejä? blaah. miksei kukaan voi olla samalla aaltopituudella kanssani? sitä paitis paikalliset catering-firmat eivät tee yhteistyötä muuta kuin wedding plannereiden kautta. minä tahdon itse suunnitella meidän juhlat.

ilta kerätään voimia taas uuteen koitokseen huomenna.

ps. mara ja hilda on ihan parhaita!

ps. yhdelle aivan erityisen ihanalle paljon onnitteluja 28 vuodesta!

Ei kommentteja: